الأحد، 25 يناير 2009

مسابقه

 تحدييييث
خلاص انازهقت منكم ومن اجابتكو داخلين تهرجو وتهزرو وحدش حل المسابقه
دى مش مسابقة بقه
واللى داخل يقولى الحل تونس وحد تانى البطيخة وعروستى
اظاهر انى اتساهلت اوى معاكو عايزة اقولكو انى خلصت امتحانات
عارفين يعنى ايه
يعنى زمن الدلع خلاص انتها
هقلب ع الوش التانى
وهطلع عينكو
كل واحد يخلى بالو من مدونتو
عموما انا هقولكو الاجابات بتاعه المسابقه
1-اسكندرية لية
2-اللص والكلاب
3-ام العروسة
4-الزوجة التانية
رغم ان كلكو قلتو موعد على العشاء امال لزمة صورة الست اللى بتعيط دى ايه
حطاها عياقة انا
دى مراتو التانية وبتعيط ازاى بقه اهوكيفى كدة
5-امراة هزت عرش مصر
6-فارس بلا جواد
طبعا مشاء الله عليكو محدش حل المسابقه كلها صح
فيه ناس كانت بتجاوب حاجات صح
طبعا مفيش فايز فى المسابقه دى غيرى ومفيش جايزة لاى حد
وكل اللى داخل يقولى يا اكسب ياماهفجر المدونة
ياويلو منى
ياانا يانتو فى البلوجات
من غير سلام
*******************************************************************
 قرب
تعالى يامدام قرب يابيه خوشى ياموزة قرب يااستاذ
معاناجوايز ب30الف جنيه حل الفوازير تكسب كتير

اتصل على زيرو 900زيرو900كمان زيرو900

وابقا قابلنى لو حد رد

المسابقه دى لعبة هنلعبهاسوا كنوع من انواع التغير والبعد عن الملل
وعشان احنا خارجين من الامتحانات وعايزين نروق ونفك

وبدال ماالعب فى الشارع واضربلى حد قولت اجى العب معاكو هنا
***************************************
المسابقة دى عبارة عن لعبة الافلام
هحط شوية صور
وانتا تحاول من كل صورة وصورة تجمع اسم فيلم وتكتب الفيلم

مش هفكركو بلجوايز هقولها فى اخر البوست
نبتدىىىىىىىىىىىىىىىىىى

*********************************

1فيلم


*********************************************************************

2فيلم










***************************************************************

3فيلم


******************************************************************


4فيلم
********************************************************************


5فيلم




********************************************************************



مسلسل1






+
اسم النيك نيم لمدونة حياتى كتاب مفتوح دورو بقه
*************************************************
كل واحد يجاوب ويقول اسم الفيلم او المسلسل
ويكتب الاجابات وانا هنزل بوست عشان اقول مين اللى كسب وكانت اجباتو صح
وطبعا الجايزة مفعجاة
قصدى مفجاة
يلا عيشووووووووووووووو
إضافة صورة

هناك 91 تعليقًا:

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

اول تعليق ليا
ها ها ها ها ضحكة شريرة

حروف يقول...

حسبي اللهونعم الوكيلاتخضيت هو انتي انا الاول يعني الاول وبحجز كمان
تشاوووووووووو
اورفوار موقتا

adel يقول...

هههه

انا جيت

قبل ما ااقرا

حروف موصياني اول تعليق ليها

محلافني من امبارح والله

هاقرا و اجليك :)

adel يقول...

ههههههه

اهي وصلت قبلي كمان

ههههه

blue-wave يقول...

طيب انا مش عارف ولا سؤال
تفتكرى ممكن اكسب؟؟؟:)))

*** حور- نور*** يقول...

يخرب بيتك
اها ده تهييس امتحانات
عموما انا عرفت المسلسل بس مش هقولك عليه غير لما اعرف الباقى

مطلق يقول...

انا مش فاهم اي حاجه

adel يقول...

الاجابات الغير صحيحة كالتالي :
-------
1-شاطئ الاغنام او شفط اسكندرية
2-اللص و الكلاب
3- انا و الاخرون (يخرب بيت جمال ام اللي جاب الصورة)
4-لا تسقني النبيذ و نرجع نبكي علي الزيت
5-توم و جيري ...في قصر الرئاسة الجيري
6-سواق بلا حصان

يرجي ارسالة الجوائز علي العنوان التالي :

1 او 2 او 3 شارع 25 يوليو الدور الارضي شقة محمود محمود محمود ابوالوفا تامر

تقبولوا فائق الاحترام

يعدلوكوا في عينكوا و في عافيتكم قادر ياكريم

هههههههههههه

عمرو جويلى يقول...

يا حلوة أرجوك تعملى الجوايز لأكثر واحد معرفش يحل وبالتالى أطلع الأول وأخد الجوائز منك.

ماشى ياشقية

مع تحيات اللؤلؤة
مع تحيات اللؤلؤة

كيكى عوووووو يقول...

اية دة الواحد يهرب من الاعلانات 0900تطلعيلنا انتى؟؟
رغم انى بكون بعرف الحل واجاوب بس مش بكسب!!
عموما بقى انتى فى ايدينا يعنى لو حليت صح ومكسبتش هفجرلك المدونة
ككككككع كع كع كع
احترسى بقى
***على ما اظن عرفت حاجات
موعد على العشاء**
بتاع سعاد حسنى
***فارس بلا جواد**
بتاع محمد صبحى
**اللص والكلاب**
***********************
حل الفوازير التناية استنينى فى رمضاااااااان الجاى
عووووووووووووووووووووووو

رئيس التحرير يقول...

برافووووو مشمشيه....
........
........
........
ايه رأيك الاجابات صحيحه ...صح؟
النوم...
اوعي تنسي الجوايز..

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

حروف (دلو مرة ثانية وجرح ثاني سابقا)
بتدعى عليا يابت وبتتحسبنى كمان
اما اشوفك تانى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

adel
نعم نعم
موصياك ايه ده
هيا لحمة

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

adel
حمد لله على سلامةا لوصول

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

blue-wave
اة ممكن افتكر
انك تكسب
او ممكن افتكر انك تخسر ازاى مش عارفه

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

*** حور- نور***
اة شوفتى ده كلو من الامتحانات
المسلسل عموما سهل
حلى الباقى بقا

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

kareem
ركز شوية ياكريم
تجمع الصور وتكتب اسم الفيلم
يلا عشاان تكسب الجوايز

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

بقا كدة يعنى
فيه حاجات صح وحاجات غلط
ومالكش ولا جايزة انتا بلذات

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

اللؤلؤة
ههههههههههه
ان شاء الله عفكرر فى موضوع الجوايز ده

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

كيكى
اة
هطلع اللى بيجى على التلفزيوانت عليكو وابهدلكو معايا
معظم الاجابابت صح

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

رئيس التحرير
ايه ده
ايه الشطارة دى
محدش حل صح زيك كدة على فكرة
تكسب الجوايز

Dr. Ibrahim يقول...

تقريباً لو المسابقات دى بتبقى فى التلفزيون

هدفها إضاعة الوقت والمال للناس والضحك على الدقون..

اما هنا فهدفها التريقة عليهم :)

Soul.o0o.Whisper يقول...

انا اقول

انا اقول

انا اقول


















مش عارفة

مش عارفة

مش عارفة

هههههههههههههههههه


اول زيارة ليكى
و معايا تاج ليكى

تعالى بسرعة ياللا
اجرى حصلينى


هههههههههههههههه






دمتى بود

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Dr Ibrahim ...
فين الاجابات يادكتور

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Soul.o0o.Whisper
هههههههههههههه
انا جاية جرى وراكى اهو
انا شوفت التاج وهحلو ان شاء الله بس شوية كدة عشان لسه حاالة تاج
وفين الاجابات انتى اكلتييها ولا ايه

كيكى عوووووو يقول...

استنى يابت عرفت واحدة كماااااان
بتاعت الفار الى بيرقص دة جنينى وعرفرت
امراة هزت عرش مصر**
بتاع نادية الجندية
واحتمال احتمال اول فيلم يكون
اسكندارية لية؟؟؟؟
***وممكن يكون الفيلم بتاع البت ماسكة عروسة يكون
صغيرة على الحب**
هفجرك يابت لو مكسبتش
عوووووووووووووووو

Mafrousa يقول...

يا بت يا مشمشية
ايه الاسئلة الصعبة ديه
طيب مافيش اختيارات؟؟؟؟
طيب عروستى؟؟؟؟
بقولك ايه انا مش عارفه احل حاجة خاااالص
فرستووووووووووني

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

كيكى
اولا ايه البلطجة اللى انتى فيها دى
تفجرى المدونة وهو انا هسكتلك يعنى
ثانيا تقريبا فيه اجابات صح
بس انا مش هقول الاجابات الصح دلوقتى
وامشى بقا من هنا

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

واحدة مفروسة
لاء يا جميل لازم تحلى عشان تبقى شطورة كدة واجبلك شيكولاتة وبنبونى
حلى عشان تنجحى وتكسبى

romansy يقول...

هههههههههههههههه
اللى عاجبنى صوره الحرامى

وبهديله اغنيه صعبان عليه حالى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

romansy
صعبان عليا حالى ايه بس
فين الاجابات

Unknown يقول...

أنا شكلي حتى اجابتي هتتحذ أفلام ايه ديه يا مشمشية معرفتش أفهم حاجة خالص تفتكري غباء مني ولا قلة متابعة مني للأفلام
مش عارف بجد
مودتي

قلم رصاص يقول...

الحل معرووووووووف جدا جدا

البطيخــــــــــــــــــة

هههههههههههههههههه

وبعدين ايه اللي بيحصل ده
انتي موجودة هنا اكتر من المعلقين نفسهم

ارحمينا بقى حرام عليكي مش عارفين حتى نقول رأينا

انتي عامله زحمه جدا والمدونين مش عارفين حتى ياخدوا نفسهم منك
ههههههههه

ربنا يكرمك يارب على البوست المميز ده

تقبلي مروري مع التحية

Ahmed يقول...

هههه وضحكه شريره؟ ايه الشر ده؟
وبعدين ايه جو الامتحانات ده؟ هما اللي عملوه فيكي هطلعيه علينا؟

أنا مش عارف الأسئله صعبه ولا أنا اللي مش مذاكر ولو أن الضحكه الشريره مخوفاني ومش مخلياني مطمن

يعني أعمل ايه انا دلوقتي طيب؟

طيب طيب خلاص, نعمل زي المسابقات

ااااه
بسم الله الرحمن الرحيم
احمد أبو العلا
والااجابه ان شاء الله --> "تونس"

يارب

حمدلله على السلامه ياجميل

مسدس صغير يقول...

بصى يا ستى انا مش هجاوب اى حاجه ولازم اكسب يعنى اكسب وانتى عارفة ان انا لو مكسبتش هكشف راسى وادعى عليكى واصوت والم المدونين من ع القهاوى واخليهم يجرسوكى على النت ... وانتى حرة بقى.ههههههههههه

Kiara يقول...

هههههههههههههههههههههههههههه

حتته مسابقه هههههههههههههه تووووووووووحفه بس مش عرفت اجاوب عاااااااااااااااااااااااااااااااا


اما اتفرج ههههههههههههه بس كله الا نادي ابوك من القهوووووووووه


ههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههه

موتيييييني من الضحك بجد

روابط يقول...

انا شايف انها مسابقة للى خلصول امتحانات, عشان كده مش هشرك لأنى مكنتش بمتحن, وبصراحة كمان المسابقة مش عجبانى

تحياتى

Sweet Violet يقول...

عاااااااااااااااااااااااااااااا

عااااااااااااااااااااااااااااااااااا

عااااااااااااااااااااااااااا

ماليش انا فى الافلام العربى ولا المسلسلات العربى

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

انا ماليش دعوة انا عايزة اكسب عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

اتصرفى بقى هه )):

بدل ماولع فى المدونة دى كمان هه بس

حاولى تسهلى شويه و انا اسأل حد هنا فى البيت جايز يعرف ):

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

كاتب مصري
ليه كدة بس انتو كلكو مش عارفين تتجاوبو كدة
وااناكدة هعيط اهى اهى اهى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

قلم رصاص
بقا كدة يعنى
بطيخة ايه هو فيه بطيخ فى الشتا انتا بتضحك عليا
وبعدين انتا زهقان وقرفان منى انى بعلق اروح اموت نفسى يعنى وبعدين فين الاجاابات

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Eng. Ahmed Abo El-Ella
غلط غلط غلط يا احمد
ايه تونس دى الاجابة السودان
ومتخفش من الضحكة دى عشان اهش بيها الناموس وفين اجابتك

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

مسدس صغير
نعم نعن نعم
ايه البلطجة دى
هتكسب يعنى هتكسب ازاى فين الاجابا ت
ده انتا هتاكل منى ضرب
وبعدين هتلم عليا المدونين
وانا هلم العيال بتوع الشارع
واحدفكو بلطوب

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

كيــــــــــــارا
ايه يابت اهدى شوية
ايه الضحك ده ده كلو
وفين الاجابابات يا حلوة شكلى هتتضربى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

حازم سويلم
ايه يبنى مالك قرفان مننا كدة
والمسابقه وحشة حط عليها شوية سكر

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

ضد التيار
ايه ده بقه ا ايه البلطجة دى تولعو فى المددونة
كلكو عايزين تولعو فيها
ايه ده
بقا
طيب مفيش جوايز

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

لعبة جامده بس صعبة موووووووووووت
ولا عرفت ولا حاجه فيهم ههههههههههههههه
تحياتي مدونتك جميلة

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

maryooom
ليه بس كدة يا جدعان
دى اللعبة هبلة اساسا فين الصعوبة بقه
عموما نورتى مدونتى ونورينى تانى

الفراغ يقول...

مسابقه حلوه اوى

بس انا ماعرفتش غير اول واحده بس
فيلم اسكندريه ليه
صح








هاتى بفى اى جايزه والسلام

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

الفراغ
اييه يا جدعان انتو عايزين تكسبو السلام من غير اى تعب
لازم الاجابات كلها عشان تكسبو الجوايز بتاعتى

Muhammad Mammdouh يقول...

لسعتى لا حول ولا قوة الا بالله ربنا معاكى ومش قلنا قبل كده بلاش موزة دى مفيش انسان ينفع يتقال علية كده

غير معرف يقول...

لا بقي
انا مش موافقه علي كدااااااااا

عااااااااااااااااا

مش عارفه اجابة ولا سؤال
وشكلي حتي لو عرفت
كلهم هيطلعوا اجابه خاطئه

هههههههههههههههه

بس والله يا مشمشه
انتي زي العسل

تحياتي

dodda يقول...

ايوه عرفت....

ناولينى الكوز والنبى ياما
صح...

Adel Mody يقول...

طيب انا دلؤتى اعد بتصل على زيرو 900زيرو900كمان زيرو900


محدش بيرد الرقم غلط ولا اية :)


ومش عارف ولا حاجة من الاسئلة دى :(

يا ترا هكسب ولا اية

اهى اول زيارة لية فى المدونة

اما نشوف :)

سلالالالالالالالالالالالالام

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Mo7amed Mamdou7
هههههههههه
اة لسعت
شوفت اللى حصلى ياخوية
وبعدين موزة دى هزار
هههههههههههه
حد كلمك دلوقتى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

hager za3bal
اناا عسل ربنا يخليكى ياجوجو
والله انتى اللى عسل
ازاى مش عارفه تجاوبى دى الاسئلة سهلة خالص
شكلك هتتضربى يابت انتى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

dodda
صح الصح
ايه الشطارة دى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Adel Mody
نورت يا عادل وان شاء الله متكونش اخر زيارة
وبعدين ازاى الرقم مشغول هو انا سايبةالسماعه مرفوعه ولا ايه
معلشى جر ب تانى يمكن تكسب

غير معرف يقول...

1-اسكندرية ليه
2-اللص والكلاب
3-ام العروسه
4-ده صعب وممكن يكون فيه اكتر من فيلم
5- امراة هزت عرش مصر
6- فارس بلا جواد
بس انا عاوز اعرف ايه الفيلم الرابع

غير معرف يقول...

اقولك هو ممكن يكون الفيلم الرابع ده
موعد على العشاء بتاع حسين فهمى وسعاد حسنى واحمد زكى بس انتى مجيبتهوش فى الصورة

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

أول زيارة كده لمدونتك

يكون فيها اختبارات بالشكل ده

ده ولا امتحان الثانوية العامة

عرووووووووستي :$


مدونتك لطيفة على فكرة


تحياتي
وليد

اسماء عوني يقول...

مش عارفه ولا فيلم
بس متهيالي ان الاولاني السمان والخريف
ومتسالي ليه
عشان ماعرفش

مدحت محمد يقول...

غلب حمارى

simply me يقول...

جميله المسابقه دى
بس صعبه حبتين

بصى هى اول واحده اسكندريه ليه
واخر واحده فارس بلا جواد

ماعرفتش غير دول
:(

ينفع بقى اخد جايزه

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

غير معرف يقول
ايه ده مش تقولو مين طيب
ولد ولا بنت
بس تقريبا فيه اجابات صح
بس لازم الفيلم الرابع اعلرفو مع حل المسابقه بقه

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

غير معرف يقول
هو ايه اللى مجبتهوش فى الصورة

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

!!! عارفة ... مش عارف ليه
شكرا ياوليد ع الزيارة
ياريت متكونش الاخيرة
اة ده امتحان الثانوية العامة
وهيطلع على عينكو

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

اسماء عوني
اسومة نورتى
بس جبتى السمان والخريف ده منين يابت انتى هتخترعى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

مدحت محمد
غلبك حمارك ازاى يعنى؟

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Bondoka
طيب مانتى شاطرة اهو يابندقة كملى بقه

Zika يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
بالنسبه للفيلم الاولاني
ماعرفش
بالنسبه للفيلم التاني
والله عارف المشهد ده بس مش فاكر
وطبعا اكيد مش عارف الفيلم التالت
وبالنسبه للمسلسل
فهو اكيد حاجه فيها فارس او حصان
لكن ايه الله اعلم
كسبت انا كده ... صح؟

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Zika
ياصلاة النبى
ايه الحلاوة والنصاحة دى ياواد بس
الله فعلا انتا الوحيد اللى كسبت

Adel Mody يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههه


والنعمة جامدة المسابقة دى

عاوزين واحدة كمان بس تكون اصعب من كدة على اساس اننا عرفنا الافلام

حسبى الله ونعم الوكيل :(

ال30 الف طاروووووو

دعاء مواجهات يقول...

اية يابنتى جو فوازير رمضان دا

دا الناس ليهم حق بجد

انت اكييد بتهرجى

كل الافلاام صعبة اوووى

==================

يسعدنى اننا نكون اصحاب
بيس

غير معرف يقول...

انا قلت لازم اعرف مين البنت الشقيه الى متنططه فى كل المدونات وعامله قلق
:)))))))
بس دمك زى السكر يا مشمشه
وايه المسابقه دى كمان مش فاهمه منها اي حاجه

Zika يقول...

مبروك النيو لوك يا مشمشه
وحل الاجابات دي انا كنت عارفها
انا عارف كل حاجه بس مدكن
:P

شوية قهوة يقول...

حمدلله على السلامة
ازيك
انا معرفتش اخوش اشوف المسبقات
بس انا لو كنت دخلت اكيد كنت هكسب
هههههههههههه
انتي مجتيش من زمان ولو مكتيش المرادي انا هقطعك

Mustafa Şenalp يقول...

çok güzel site.:)

@alhaidar يقول...

يا فتاحخ يا عليم يا رزاق يا كريم ..

أول دخول لي في المدونة ألاقيك تشخطي في الناس ؟ :))


بعيدا عن المزاح المدونة جميلة ودمها خفيف ..

إلى الأمام دائما ..

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Adel Mody
ههههههههههه
بقه كدة يا عادل ماشى بتتحسبن عليا
مانتا معرفتوش تحللو المسابقه اعملكو ايه

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

دعاء مواجهات
ليه بس يادودو الافلام سهلة خالص
وانا كمان اتمنا نكون اصحاب

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

shymaa
ايه بس ياشوشو مش بتنطط ولا حاجة انا بلعب بلجلة بتاعتى فى قلب المدونات بس
نورتى يا قمر وتعالى تانى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Zika
اة يا لئيم يامدكن انتا
وبعديننيولوك ايه
ده انا بهدلت المدونة كذا مرة ومسحت كل حاجة ورجعتها زى الاؤل تانى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

مقتطفات من حياة فتاة ...
يافتاح يا عليم يارزاق ياكريم
مكنتى بتمتحنى وخلصنا منك
ههههههههههههه
المسابقه الجاية بقه ابقى قابلينى لو حلتيها

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Mustafa Şenalp
اللى فهمتو ان المدونة حلوة
شكرا جداااااااااااا
ده انجليزى ده يامرسى

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

أحمد الحيدر
اة لازم ازعق اصلهم مش بيسمعو كلامى
هههههههه
نورت المدونة وتعالى تانى

Dr. Ibrahim يقول...

معلهش بقى...

مرضناش حد ياخد الجايزة غيرك :)

Nostor Azzuro يقول...

الأسئلة صعبة كيك
حرام عليكى
أنا مش فاهم حاجة
!!!!!!!!!!!!!!!!!
neo

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Dr Ibrahim
ماشى يادكتور ان اقولت كدة بردو
المهم انى استفرذت بلجايزة

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

Nostor Azzuro
هههههههههههههههه
ماهو انا عاملاها صعبة عشان محدش يكسب

غير معرف يقول...

يارب تستفادى من مدونتى دى هاتفيدك جدا

http://noureldens.maktoobblog.com/

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

غير معرف
هدخل المدونةواشوفها حالا